Gabriela Borowczyk

Gabriela Borowczyk

Mentor: Marketing

Kogo się czyta? Źródła wiedzy o nowoczesnym marketingu

Jacek Kotarbiński powiedział kiedyś, że jak weźmiesz w ręce poradnik marketingowy starszy niż pięć lat, to od razu wyrzuć go do kosza. Każdy marketingowiec powinien na bieżąco śledzić case studies czy nowości Social Media. W tym artykule chciałam się z Tobą podzielić miejscami, w których znajdziesz najświeższe informacje ze świata marketingu.

Praca w marketingu, wszystko jedno czy po stronie klienta, czy agencji oznacza nieustanną naukę, śledzenie trendów, zastanawianie się, jakie wnioski powinniśmy z nich wysnuć dla naszych marek. Zachęcam Was więc na początek do mediów internetowych. Te wydawane w języku polskim są oczywiście ciekawą lekturą, ale prezentowane w nich materiały często ukazują się ze sporym opóźnieniem, poza tym ich selekcji dokonał ktoś inny, nie zawsze kierujący się tymi samymi kryteriami co my. Nie oznacza to oczywiście, że do polskich mediów zniechęcam. Wręcz przeciwnie, ale potraktujmy je raczej jako rozgrzewkę.

Polskojęzyczne portale, traktujące o szeroko rozumianym marketingu, komunikacji i mediach:

Warto też regularnie zaglądać na strony prezentujące ciekawe nowinki i case’y z zakresu nowych technologii, rozwiązań interaktywnych, mobilnych i social mediów. Wśród najczęściej odwiedzanych stron, wymieniane są następujące:

Prawdziwą kopalnią wiedzy są jednak strony zagraniczne. Zdaję sobie sprawę, że wielość dostępnego contentu fachowego sprawia, że samo przeczytanie wszystkiego byłoby pracą na cały etat, nie zmienia to jednak faktu, że bez wygospodarowania sporej liczby godzin tygodniowo na lekturę, nie da się być na bieżąco.

I tak, przynajmniej raz w miesiącu warto zajrzeć na trendwatching.com by zapoznać się z aktualnym briefingiem dotyczącym trendów komunikacji i najciekawiej ilustrujących je przykładach ze świata.

Raz do roku – w okresie okołofestiwalowym – warto systematycznie zaglądać na strony największych festiwali i zapoznać się z aktualnymi trendami, prześledzić zwycięskie zgłoszenia:

Regularnych wizyt wymagają natomiast strony dedykowane najświeższym wydarzeniom w branży marketingowej na największych rynkach świata:

Przy kawie – zamiast śmiesznych filmików na youtube – warto dla rozrywki obejrzeć najbardziej kreatywne i interesujące koncepty reklamowe: Creativezone.mediamind.com

A przy drugim śniadaniu - garść nowinek dotyczących nowinek komunikacyjnych i technologicznych:

Wieczorem zaś lub w weekend można też sięgnąć po literaturę drukowaną, podzielę się z Wami na przykład moimi ostatnimi lekturami:

  • Grzegorz Kosson: „Złam konwencję czyli jak stworzyć wielką markę”
  • Alexander Osterwalder, Yves Pigneur: „Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera”
  • Jacek Kotarbiński: „Sztuka rynkologii”
  • Paul Arden: „Nieważne, jak dobry jesteś, ważne, jak dobry chcesz być”

Ostatnia pozycja to lekki, ale ciekawy poradnik pracownika agencji reklamowej.

Z życzeniami 48-godzinnej doby dla wszystkich czytelników, pozostaję z szacunkiem,

Gabriela

Podziel się
ze znajomymi:

Subskrybuj nasz
kanał na YouTube
Przejdź na
www.credit-agricole.pl